Miért jó a csoportos beszedés?

Miért hasznos ez a fizetési mód?

Egyszer kell csak felhatalmazást adni

Egyszer kell csak felhatalmazást adni

Ellentétben a csekkes fizetéssel, a csoportos beszedés esetén nem kell havonta intézkednünk. Elegendő egyszer felhatalmazást adni a bankszámlavezető bankunknak, hogy a bankszámlánkról a szolgáltató beszedhesse a számla ellenértékét. Utána a szolgáltató minden hónapban automatikusan beszedi a bankszámlánkról a megfelelő összeget. További teendőnk nincsen vele.

A fizetési határidőket nem kell fejben tartani

A fizetési határidőket nem kell fejben tartani

A havonta esedékes összeget a bankszámlánkról automatikusan leemeli a szolgáltató a megfelelő időben. Így nem kell minden hónapban több csekk fizetési határidejét is fejben tartani. Ráadásul amiatt sem kell aggódnunk, hogy késve fizetjük be az összeget. Így biztosan nem kell késedelmi díjat fizetnünk. Arra persze ügyelni kell, hogy a bankszámlánkon mindig legyen elegendő pénz.

Nem kell csekkel sorban állni a postán

Nem kell csekkel sorban állni a postán

Egy hónapban több csekket is kapunk, amelyeknek eltérő a fizetési határideje. Ez azt jelenti, hogy havonta akár többször is postára kell mennünk és sorban állnunk. Nagyon sok időt spórolhatunk és sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha csoportos beszedéssel fizetünk. Így ugyanis a bankszámlánkról automatikusan beszedi a szolgáltató a fizetendő összeget, nekünk pedig semmi teendőnk nincsen vele.

Nem kell a csekkeket megőrizni

Nem kell a csekkeket megőrizni

A csoportos beszedéssel fizetett számlaösszegek tételesen megjelennek minden hónapban a bankszámlakivonatunkon. Ott láthatjuk, hogy melyik szolgáltató mekkora összeget emelt le, illetve azt is láthatjuk, ha egy beszedés nem volt sikeres (például mert nem volt elegendő pénz a bankszámlán). A bankszámlakivonat bizonyítja,  hogy a befizetések megtörténtek, így elegendő minden hónapban elrakni egy dokumentumot és nem kell több tucat csekket őrizgetni.

Előzetesen ellenőrizhető, mekkora összeget fog  a szolgáltató beszedni

Előzetesen ellenőrizhető, mekkora összeget fog a szolgáltató beszedni

A beszedés előtt legalább 5 munkanappal megkapjuk a szolgáltatótól a számlát. Így van időnk leellenőrizni, hogy megfelelő összeget fog-e majd beszedni a szolgáltató. (Ha a díj minden hónapban változatlan, akkor elegendő a szolgáltatónak évente 1 db számlát küldenie.) Ha rendben találjuk az összeget, akkor az egyetlen teendőnk, hogy biztosítsuk, hogy legyen elegendő pénz a bankszámlánkon. Ha nem értünk egyet az összeggel, akkor a számlavezető bankunknál lehetőségünk van letiltani a beszedést (legkésőbb a terhelési napot megelőző munkanapon reggel 9 óráig).

Limitösszeggel kontrollálható a beszedett össze nagysága

Limitösszeggel kontrollálható a beszedett össze nagysága

A csoportos beszedés fontos jellemzője, hogy meghatározhatunk egy felső limitet, amelynél magasabb összeget a szolgáltató nem szedhet be. Ezzel biztosíthatjuk, hogy tévesen nem kerülhet túl magas összeg beszedésre. A fizetendő számlák egy része mindig azonos összegről szól, de lehetnek olyan számlák is (például villany, gáz), ahol minden hónapban változhat a fizetendő összeg. Érdemes a felső limitet minden szolgáltatónál úgy meghatározni, hogy a legmagasabb havi összeg is még beszedhető legyen (például fűtés esetén a téli hónapok számlája is).

Biztonságos, mert vitás esetben a bankok  visszatérítik az elutalt összeget

Biztonságos, mert vitás esetben a bankok visszatérítik az elutalt összeget

Európiai Uniós rendelet alapján, amennyiben a szolgáltató nem küldött előtte számlát a beszedésre került összegről, vagy nem a számlán szereplő összeget szedte be, jogosultak vagyunk a számlavezető bankunknál visszatérítést kérni (56 napon belül). Ebben az esetben a bank visszatéríti nekünk az összeget. Innentől kezdve pedig a bank egyeztet a szolgáltatóval az összeg beszedését illetően. Fontos megjegyezni, hogy ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a számlán szereplő összeg került beszedésre, és mi a számla összegével nem értünk egyet. Ha ez az eset áll fenn, akkor az adott számlát kibocsátó szolgáltatóval kell felvennünk a kapcsolatot és panaszt tenni az összeggel kapcsolatban.

Kérdései támadtak?

Olvassa el a gyakori kérdéseket, ahol igyekszünk mindenre válaszolni!

Weboldalunkon, a lehető leghatékonyabb működés érdekében, ún. cookie-kat használunk. Részletek

A cookie-k ("sütik") olyan rövid, egyszerű szöveges fájlok (általában néhány KB terjedelmű), amelyeket a megtekintett honlap helyez el az Ön számítógépén, notebookján vagy mobileszközén, és annak böngészőjében eltárol. A cookie-k nem csatlakoznak az Ön rendszeréhez, és nem károsítják az Ön fájljait. Ezeknek a cookie-knak a tartalmát kizárólag a weboldalunk tudja lekérni vagy elolvasni. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban. Annak érdekében, hogy weboldalunk a lehető leghatékonyabban működjön, a GIRO Zrt. is cookie-kat használ. A cookie-k által egy honlap felismeri a visszatérő felhasználókat, valamint lehetővé teszik számunkra, hogy adatokat gyűjtsünk felhasználóink viselkedéséről, például arról, hogy Ön melyik országban csatlakozott weboldalunkhoz, milyen böngésző szoftvert és operációs rendszert használ, mi az IP-címe, milyen oldalakat tekintett meg honlapunkon, mely funkciókat használta. Személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk, kivéve, ha azokat Ön önként adja meg. Az adatokat honlapunk továbbfejlesztéséhez, látogatottságunk elemzéséhez, reklámstratégiánkhoz használjuk fel. Amennyiben a süti (cookie) elhelyezéséhez Ön nem járul hozzá, azt a saját böngészőjében elvégzett beállítások (tiltás, visszavonás) útján teheti meg. Ebben az esetben ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja, bizonyos elemek, vagy a weboldal bizonyos funkcionalitása nem lesz elérhető.

Bezárás