panaszbejelentes

Panaszbejelentés

Ha panasszal szeretnénk élni, akkor először érdemes megvizsgálni, hogy ki tudja hatékonyabban orvosolni a problémánkat.

A szolgáltatóhoz érdemes fordulni az alábbi esetekben:

  • Nem kaptunk 5 munkanappal a terhelés előtt számlalevelet.
  • Kaptunk számlalevelet, de a fizetendő összeggel nem értünk egyet.

Ezekben az esetben érdemes először a szolgáltató ügyfélszolgálatát megkeresnünk (személyesen vagy telefonon) és bejelenteni a panaszunkat. A legtöbb esetben apróbb adminisztrációs hibáról van szó és akár azonnal tudja javítani a hibát a szolgáltató. Ha nem értük el a célunkat, akkor érdemes a szolgáltatónál írásbeli panaszt tenni. A panaszkezelési szabályzatát a legtöbb szolgáltató a weboldalán, illetve az ügyfélszolgálatán is elhelyezi, ebben szerezhetünk információt arról, hogy hová és milyen módon kell bejelenteni a panaszunkat. Legvégső esetben pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és az adott szolgáltatót felügyelő hatósághoz fordulhatunk panaszunkkal.

A bankunkhoz érdemes fordulni az alábbi esetekben:

  • Kétszer emelték le az összeget a bankszámlámról.
  • Nem a számlán szereplő összeget emelték le.
  • A megadott limitösszegnél nagyobb összeget emeltek le.
  • Már megszűnt a felhatalmazás csoportos beszedésre és mégis leemelték a számla összegét.
  • Nem az én szolgáltatásomra vonatkozó beszedést látok a bankszámlámon.

A fenti esetekben érdemes a bankunkat megkeresni. Kapcsolatba léphetünk a bankkal személyesen bankfiókban, telefonon vagy internetbankon keresztül is. A legtöbb esetben apróbb adminisztrációs hibáról van szó és akár azonnal tudja javítani a hibát a banki ügyintéző. Ha nem értük el a célunkat, akkor érdemes írásbeli panaszt tenni. A panaszkezelési szabályzatát minden bank köteles a weboldalán és a bankfiókokban is elhelyezni. A szabályzatból szerezhetünk információt arról, hogy hová és milyen módon kell bejelenteni a panaszunkat. Legvégső esetben pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és Magyar Nemzeti Bankhoz, mint felügyelő szakhatósághoz fordulhatunk panaszunkkal.

Az Európai Uniós szabályozásnak köszönhetően, számos esetben a bankunk a szolgáltató helyett visszafizeti számunkra a jogtalanul beszedett összeget. Utána pedig a bank a szolgáltatóval tisztázza a beszedés körülményeit, és tőle szedi be a megfelelő összeget.

Weboldalunkon, a lehető leghatékonyabb működés érdekében, ún. cookie-kat használunk. Részletek

A cookie-k ("sütik") olyan rövid, egyszerű szöveges fájlok (általában néhány KB terjedelmű), amelyeket a megtekintett honlap helyez el az Ön számítógépén, notebookján vagy mobileszközén, és annak böngészőjében eltárol. A cookie-k nem csatlakoznak az Ön rendszeréhez, és nem károsítják az Ön fájljait. Ezeknek a cookie-knak a tartalmát kizárólag a weboldalunk tudja lekérni vagy elolvasni. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban. Annak érdekében, hogy weboldalunk a lehető leghatékonyabban működjön, a GIRO Zrt. is cookie-kat használ. A cookie-k által egy honlap felismeri a visszatérő felhasználókat, valamint lehetővé teszik számunkra, hogy adatokat gyűjtsünk felhasználóink viselkedéséről, például arról, hogy Ön melyik országban csatlakozott weboldalunkhoz, milyen böngésző szoftvert és operációs rendszert használ, mi az IP-címe, milyen oldalakat tekintett meg honlapunkon, mely funkciókat használta. Személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk, kivéve, ha azokat Ön önként adja meg. Az adatokat honlapunk továbbfejlesztéséhez, látogatottságunk elemzéséhez, reklámstratégiánkhoz használjuk fel. Amennyiben a süti (cookie) elhelyezéséhez Ön nem járul hozzá, azt a saját böngészőjében elvégzett beállítások (tiltás, visszavonás) útján teheti meg. Ebben az esetben ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja, bizonyos elemek, vagy a weboldal bizonyos funkcionalitása nem lesz elérhető.

Bezárás