Ha panasszal szeretnénk élni, akkor először érdemes megvizsgálni, hogy ki tudja hatékonyabban orvosolni a problémánkat.
A szolgáltatóhoz érdemes fordulni az alábbi esetekben:
- Nem kaptunk 5 munkanappal a terhelés előtt számlalevelet.
- Kaptunk számlalevelet, de a fizetendő összeggel nem értünk egyet.
Ezekben az esetben érdemes először a szolgáltató ügyfélszolgálatát megkeresnünk (személyesen vagy telefonon) és bejelenteni a panaszunkat. A legtöbb esetben apróbb adminisztrációs hibáról van szó és akár azonnal tudja javítani a hibát a szolgáltató. Ha nem értük el a célunkat, akkor érdemes a szolgáltatónál írásbeli panaszt tenni. A panaszkezelési szabályzatát a legtöbb szolgáltató a weboldalán, illetve az ügyfélszolgálatán is elhelyezi, ebben szerezhetünk információt arról, hogy hová és milyen módon kell bejelenteni a panaszunkat. Legvégső esetben pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és az adott szolgáltatót felügyelő hatósághoz fordulhatunk panaszunkkal.
A bankunkhoz érdemes fordulni az alábbi esetekben:
- Kétszer emelték le az összeget a bankszámlámról.
- Nem a számlán szereplő összeget emelték le.
- A megadott limitösszegnél nagyobb összeget emeltek le.
- Már megszűnt a felhatalmazás csoportos beszedésre és mégis leemelték a számla összegét.
- Nem az én szolgáltatásomra vonatkozó beszedést látok a bankszámlámon.
A fenti esetekben érdemes a bankunkat megkeresni. Kapcsolatba léphetünk a bankkal személyesen bankfiókban, telefonon vagy internetbankon keresztül is. A legtöbb esetben apróbb adminisztrációs hibáról van szó és akár azonnal tudja javítani a hibát a banki ügyintéző. Ha nem értük el a célunkat, akkor érdemes írásbeli panaszt tenni. A panaszkezelési szabályzatát minden bank köteles a weboldalán és a bankfiókokban is elhelyezni. A szabályzatból szerezhetünk információt arról, hogy hová és milyen módon kell bejelenteni a panaszunkat. Legvégső esetben pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és Magyar Nemzeti Bankhoz, mint felügyelő szakhatósághoz fordulhatunk panaszunkkal.
Az Európai Uniós szabályozásnak köszönhetően, számos esetben a bankunk a szolgáltató helyett visszafizeti számunkra a jogtalanul beszedett összeget. Utána pedig a bank a szolgáltatóval tisztázza a beszedés körülményeit, és tőle szedi be a megfelelő összeget.