csbm_image_01

Pénz visszaigénylése

Biztonság és kontroll

A csoportos beszedés az egyik legbiztonságosabb módja a csekkek és számlák rendszeres befizetésének. A csoportos beszedés szabályos működését jogi előírások és szabványok írják elő, ráadásul a folyamat jelentős része teljesen automatizált, a csoportos beszedéshez kapcsolódó folyamatokat biztonságos banki és üzleti rendszerek működtetik.

Ennek ellenére természetesen hibák mindenhol előfordulhatnak. A jó hír, hogy az Európai Uniós szabályozásnak köszönhetően, számos esetben a bankunk a szolgáltató helyett visszafizeti számunkra a jogtalanul beszedett összeget. Utána pedig a bank a szolgáltatóval tisztázza a beszedés körülményeit és tőle szedi be a megfelelő összeget.

Mit tegyek, ha többet számláz a szolgáltató?

A szolgáltató köteles legalább 5 munkanappal a terhelési határidő előtt elküldeni a számlát a részünkre. Ha a számlán szereplő összeggel nem értünk egyet, akkor a szolgáltató felé kell panasszal élnünk. Arra is van mód, hogy közben bankunknál az adott csoportos beszedést letiltsuk, így biztosak lehetünk abban, hogy a szolgáltatónk nem emel le a kelleténél magasabb összeget. A bejelentést legkésőbb a terhelés esedékességét megelőző munkanapon reggel 9 óráig tehetjük meg. A tiltás egyetlen tranzakcióra vonatkozik.

Mit tegyek, ha a számlán jó összeget láttam, de rossz összeget terheltek be a bankszámlámon?

Az adott hónapban történt beszedésekről a havi bankszámlakivonatunkból tudunk információt szerezni. Érdemes ellenőrizni, hogy minden hónapban megtörtént-e a beszedés, illetve, hogy a megfelelő összeget szedte-e be a bank. Ha azt látjuk, hogy nem a felhatalmazásnak megfelelő beszedés történt (nem a mi szolgáltatásunk díja jelenik meg, a limitösszegnél magasabb összeget terheltek a bankszámlára, nem a számlázott összeg került beszedésre, többször emelték le az összeget), azaz jogosulatlan beszedés történt, akkor a bankszámlavezető bankunkkal kell kapcsolatba lépni (bankfiókban, telebankon vagy internetbankon keresztül). Jelezni kell a hibát a bank felé, és a bank fogja kivizsgálni a panaszunkat.

Weboldalunkon, a lehető leghatékonyabb működés érdekében, ún. cookie-kat használunk. Részletek

A cookie-k ("sütik") olyan rövid, egyszerű szöveges fájlok (általában néhány KB terjedelmű), amelyeket a megtekintett honlap helyez el az Ön számítógépén, notebookján vagy mobileszközén, és annak böngészőjében eltárol. A cookie-k nem csatlakoznak az Ön rendszeréhez, és nem károsítják az Ön fájljait. Ezeknek a cookie-knak a tartalmát kizárólag a weboldalunk tudja lekérni vagy elolvasni. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban. Annak érdekében, hogy weboldalunk a lehető leghatékonyabban működjön, a GIRO Zrt. is cookie-kat használ. A cookie-k által egy honlap felismeri a visszatérő felhasználókat, valamint lehetővé teszik számunkra, hogy adatokat gyűjtsünk felhasználóink viselkedéséről, például arról, hogy Ön melyik országban csatlakozott weboldalunkhoz, milyen böngésző szoftvert és operációs rendszert használ, mi az IP-címe, milyen oldalakat tekintett meg honlapunkon, mely funkciókat használta. Személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk, kivéve, ha azokat Ön önként adja meg. Az adatokat honlapunk továbbfejlesztéséhez, látogatottságunk elemzéséhez, reklámstratégiánkhoz használjuk fel. Amennyiben a süti (cookie) elhelyezéséhez Ön nem járul hozzá, azt a saját böngészőjében elvégzett beállítások (tiltás, visszavonás) útján teheti meg. Ebben az esetben ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja, bizonyos elemek, vagy a weboldal bizonyos funkcionalitása nem lesz elérhető.

Bezárás