Hogyan tudom kezdeményezni a csoportos beszedési megbízást?

illusztráció 1

Felhívjuk a telebankot és azonosítjuk magunkat

illusztráció 2

Megadjuk az adatokat a felhatalmazáshoz

illusztráció 3

Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat

illusztráció 4

Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre

illusztráció 5

Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni

Az egyik legegyszerűbb ügyintézési forma! Nem igényel személyes ügyintézést a bankfiókban. Ha bankszámlavezető bankunknál rendelkezünk telebanki szerződéssel, akkor telefonon is megadhatjuk a csoportos beszedésre a felhatalmazást. Ehhez annyit kell tennünk, hogy felhívjuk a bankunkat, azonosítjuk magunkat (egyedi jelszóval és kóddal) és megadjuk az alábbi információkat.

1

Felhívjuk a telebankot és azonosítjuk magunkat

Fel kell hívnunk a bankunkat a központi telebanki telefonszámon. Az azonosítás (egyedi belépő és kód) után egy telebankár veszi fel a hívásunkat. A telebankárnak jeleznünk kell, hogy szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni.

2

Megadjuk az adatokat a felhatalmazáshoz

A telebankár kérni fogja, hogy adjuk meg a felhatalmazáshoz szükséges adatokat, amelyeket ő rögzít a banki rendszerben.  A telefonon keresztül adott jóváhagyásunk után elindul a felhatalmazás ügyintézése.

3

Bank átadja a szolgáltatónknak az információkat

A rögzített információkat a bank továbbítja a szolgáltatónk felé, hogy az meg tudja tenni a szükséges lépéseket a fizetési mód átállításával kapcsolatban.

4

Szolgáltató átállítja a fizetési módot csoportos beszedésre

A szolgáltató ellenőrzi a megkapott adatokat, és átállítja csekkről csoportos beszedésre a fizetési módot. Fontos megjegyezni, hogy ha egy adott szolgáltatónál több szolgáltatásit is igénybe veszünk, amelyeket eddig külön csekken fizettünk (például biztosítónál lakásbiztosítás és casco), akkor egyesével az összes szolgáltatásra meg kell adnunk a felhatalmazást. Minden szolgáltatáshoz eltérő szerződésazonosító fog tartozni.

5

Az automatikus beszedés elindul, nem kell többet a csekkekkel bajlódni

A felhatalmazás beadásától a fizetési mód megváltozásáig akár hosszabb idő is eltelhet. A szolgáltató a számlalevélen mindig feltünteti a fizetési módot, így a legegyszerűbben ott ellenőrizhetjük, hogy a soron következő számlát még be kell-e fizetnünk a postán, vagy már automatikusan beszedi a szolgáltató az összeget a bankszámlánkról. A legtöbb szolgáltató innentől kezdve csekket nem is küld a számlalevél mellé. A szolgáltató ezután rendszeresen kiküldi a számlalevelet (legkésőbb 5 munkanappal a terhelési határidő előtt), és automatikusan beszedi a fizetendő összeget.

6

További tudnivalók

A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi dokumentumokra lesz szükség:

  • Szolgáltatótól számlalevél / csekk. Ha több szolgáltatás esetében is szeretnénk csoportos beszedésre felhatalmazást adni, akkor minden egyes szolgáltatás csekkjére szükség lesz.

A felhatalmazás kitöltéséhez az alábbi információkra lesz szükség:

  • Jogosult (Szolgáltató) neve és azonosítója (ezt a szolgáltató által kibocsátott számlalevélen találjuk meg).
  • Fogyasztó (akinek a szolgáltatás a nevén van) neve, címe és szerződésazonosítója az adott szolgáltatónál.
  • Fizetésre vonatkozó információk: kezdő dátum, érvényesség vége és a beszedhető összeg felső határa.

Weboldalunkon, a lehető leghatékonyabb működés érdekében, ún. cookie-kat használunk. Részletek

A cookie-k ("sütik") olyan rövid, egyszerű szöveges fájlok (általában néhány KB terjedelmű), amelyeket a megtekintett honlap helyez el az Ön számítógépén, notebookján vagy mobileszközén, és annak böngészőjében eltárol. A cookie-k nem csatlakoznak az Ön rendszeréhez, és nem károsítják az Ön fájljait. Ezeknek a cookie-knak a tartalmát kizárólag a weboldalunk tudja lekérni vagy elolvasni. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban. Annak érdekében, hogy weboldalunk a lehető leghatékonyabban működjön, a GIRO Zrt. is cookie-kat használ. A cookie-k által egy honlap felismeri a visszatérő felhasználókat, valamint lehetővé teszik számunkra, hogy adatokat gyűjtsünk felhasználóink viselkedéséről, például arról, hogy Ön melyik országban csatlakozott weboldalunkhoz, milyen böngésző szoftvert és operációs rendszert használ, mi az IP-címe, milyen oldalakat tekintett meg honlapunkon, mely funkciókat használta. Személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk, kivéve, ha azokat Ön önként adja meg. Az adatokat honlapunk továbbfejlesztéséhez, látogatottságunk elemzéséhez, reklámstratégiánkhoz használjuk fel. Amennyiben a süti (cookie) elhelyezéséhez Ön nem járul hozzá, azt a saját böngészőjében elvégzett beállítások (tiltás, visszavonás) útján teheti meg. Ebben az esetben ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja, bizonyos elemek, vagy a weboldal bizonyos funkcionalitása nem lesz elérhető.

Bezárás